Praktisk Information

Hvornår må jeg starte på kørekort?
Du kan allerede starte på kørekort når du er 16 år og 9 mdr. Men du kan først komme optil den praktiske prøve når du er fyldt 17 år. Efter bestået køreprøve skal du have en ledsager med når du kører. Dette skal du indtil du bliver 18 år. Ledsagerne skal have haft kørekort i mindst 10 år og ikke have fået frakendt kørekort på noget tidspunkt.

Lægeerklæring
Det er en god ide at få bestilt en tid ved egen læge til en lægeerklæring, før du starter. Medbring et pasfoto til lægen. Når du har fået din lægeerklæring, medbringer du den til køreskolen.

Førstehjælp
For at kunne blive godkendt til at tage kørekort skal du gennemføre en trafik relateret førstehjælpskursus på 8 timer. Vi kan hjælpe dig med at finde et godt sted, hvor du kan tage dette kursus. Måske du allerede har gennemført sådan et kursus f.eks. på din skole eller arbejde. Førstehjælp beviset må ikke være ældre end 1 år.